First day @ Paramariboooo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole M - WaarBenJij.nu First day @ Paramariboooo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole M - WaarBenJij.nu

First day @ Paramariboooo

Blijf op de hoogte en volg Nicole

10 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Zo.. Dat was me een reisje wel! Gisterochtend om 6 uur vanuit huis vertrokken om vervolgens om 11:30uur vanaf Schiphol te vliegen naar Vliegveld Zanderij in Suriname. Ik was stiekem wel beetje zenuwachtig, gezonde spanning laten we het maar noemen! Koffers inchecken was al en heel gedoe, aangezien dat met computers werd bediend en we niet echt verstand er van hadden.. Maargoed het was gelukt en dan was het tijd om afscheid te nemen van m'n ouders, zusje en m'n neefje.. Nou ik had eerder nog geen traan laten lopen, maar naar een dikke knuffel van m'n neefje kreeg ik het toch een beetje moeilijk en kon ik m'n tranen niet meer inhouden. Natuurlijk moet ik familie en vrienden missen voor meer dan 5 maanden en dat werd op het moment van afscheid toch een beetje definitief.. Maar goed dat hoort erbij en ik weet dat het goed zit!

Ik ben vaker met het vliegtuig op vakantie geweest, maar aangezien deze vliegreis 4 à 5 keer zo lang is, kun je dit niet vergelijken.. Rond 10:45-11:00uur in de rij gaan staan voor het vliegtuig, nou dat was geen pretje.. Al snel werd duidelijk dat er nog heeeeeel veel mensen naar Suriname wilden.. En we hadden hierdoor een uur vertraging opgelopen.. Eenmaal in het vliegtuig was het erg aangenaam, iedereen had zijn/haar eigen tv schermpje en daar kon je films op kijken! Tijdens de vliegreis hadden we wel meerdere turbulentie en dit was soms wel een beetje spannend.. En na 3 uur vliegen had ik er eigenlijk al een beetje genoeg van, mja je moet er iets voor over hebben... Dan maar af en toe gaan staan en een beetje gaan lopen!

Toen we eenmaal aankwamen in Zanderij, moesten we nog een tijdje wachten in het vliegtuig. Ik voelde me hart een beetje sneller kloppen en kon niet wachten tot we uit mochten stappen! Toen ik het vliegtuig uitstapte zag ik meteen de natuur om me heen! Toen drong het een beetje tot me door, hier ga ik dus meer dan 5 maanden stage lopen!! Waaaauuw, wat super vet is dit!

Taxi heeft een uur op ons moeten wachten ivm de vertraging.. Oeps.. Eenmaal in de taxi, was het toch een beetje vreemd.. Maar meteen werd mij al duidelijk, dat het links rijden niks voor mij is! Ik wilde voor mijn gevoel steeds uitwijken naar rechts, wanneer er een tegenligger aankwam en das niet de bedoeling natuurlijk..

Eenmaal bij het huisje, zat de huisbaas al op ons te wachten en kregen we nog een rondleiding. Ook hebben we kokosnoten gegeten en het kokosmelk ervan gedronken, nja dat gaf toch wel een beetje het gevoel van 'vakantie'. Het huisje is in mijn ogen heel luxe. We hebben er hekken omheen, dus extra veilig en iedere kamer heeft airco. De eerste nacht was dan ook echt niet vervelend!! En de WiFi werkt ook nog eens prima! Het tijdsverschil was nog wel even een dingetje want rond 22:00uur Surinaamse tijd wilde ik berichtjes die ik binnen kreeg beantwoorden, maar het is in Nederland dan al 02:00uur 's nachts. Dus voor degene die waker zijn geworden van mijn berichtjes: Sooorrrrryyy! Niet zo snel aan gedacht..

We gaan nu zo maar eens even de buurt verkennen! Pff ik zie nu wel dat het een heel lang verhaal is geworden.. Was niet helemaal de bedoeling, maar je krijgt zoveel indrukken en die wilde ik wel graag met jullie delen!

Vanuit het mooie Paramaribo zeg ik: Tang Boeng!(doei/het gaat je goed)
Xxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 3913

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 12 Juli 2015

Reis naar Suriname

Landen bezocht: