I love SU! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole M - WaarBenJij.nu I love SU! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole M - WaarBenJij.nu

I love SU!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

22 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Een nieuwe trip net achter de rug gehad en wat was het weer een avontuur! Ik heb de afgelopen 2 weken nog geen reisverslag geplaatst, dit komt ook wel een beetje door alle indrukken die ik nog steeds dagelijks binnenkrijg van Suriname!

Op 6 maart hebben we een Phagwa festival mee mogen maken! Dit in een feest van de Hindoestanen, waarbij kleurpoeders worden gebruikt omkade geesten te verdrijven. We hadden speciaal kleding er voor gekocht, zodat het er mooi uit zou zien wanneer de kleurpoeders de lucht in werden gegooid.. Nou wanneer dit gebeurde, kan ik het woordje mooi wel meteen schrappen denk ik! Want wat zagen we eruit Pff!! Ik voelde me net een regenboog, maar dan met donkere kleuren en werkelijk waar alles zat eronder van top tot teen! Gelukkig hadden we zelf ook kleurpoeders aangeschaft en konden we mensen die nog 'schoon' waren eens even goed te grazen nemen! Haha sommige mensen gingen zelfs wegrennen. Achteraf begrijp ik ook wel waarom.. We hadden ons helemaal uitgeleefd op de muziek en helemaal toen dj chuckie er was! Uiteindelijk ging het regen, maarja maakte allemaal niks uit want het bleef gewoon warm en we zagen er toch al niet meer uit met al die kleurtjes.. Toen we eenmaal thuis waren, zijn we meteen onder de douche gegaan, om de kleuren van ons lichaam en haar te spoelen.. Dacht je dat dit goed lukte? Man man wat een spul.. Gewoon waterproef leek het! Op de huid heb ik het met een schuurspons moeten afschuren en m'n haar was gewoon hopeloos.. Hier roze, daar groen, daar blauw.. Ik was net een kleurplaat en ik kan je vertellen, nu twee weken later heb ik nog steeds de roze resten in m'n haar! Maargoed het hoort er schijnbaar bij en ondanks dat was het een prachtfeest! Pff chuckie wat was je geweldig!!

Een weekend later hadden besloten om een bezoekje te brengen aan het Paramaribo Zoo! Een soort kleine voorbereiding op de dieren die hier in Suri leven! Nou het fietsen er naar toe was een beste warming up (letterlijk). Eenmaal in de dierentuin van alles gezien zowel apen in kooien als wilde apen die daar tussen de bomen slingerden, ook tijgers, schildpadden, miereneters, een ontzettende grote arend en hertjes waren aanwezig! Hoewel het best gezellig was, hadden we binnen een half uur de hele dierentuin al gezien.. Okeee, dat hadden we niet verwacht, maargoed het is ons al vaker overkomen dat onze verwachtingen verschillen met de werkelijkheid.. Terugkijkend op het zwembadverhaal en het verkeer hier..

Dit weekend hadden we onze tweede officiële trip gepland, namelijk naar berg en dal, stone island en brownsberg! We zijn gisteren vertrokken met een groep van 12! We zijn zelf met ons vieren en hebben via sociaal media deze trip gedeeld met de vraag of er meer mensen mee wilden op deze trip en toen wilden er uiteindelijk 8 andere Nederlandse studenten die we nog niet kenden met ons mee! Hartstikke leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugde! Dit was absoluut waar! We hebben ons zeer zeker vermaakt met z'n allen! In berg en dal zijn we gaan ziplinen! Echt super vet! Ik zag hier wel een klein beetje tegenop. ik ben niet zo van de hoge hoogtes, maar dit is iets wat ik echt niet wilde missen en ben er blij van dat ik het heb gedaan! Natuurlijk heb ik dit ook nog gefilmd met een 'GoPro' camera op m'n helm, zodat ik het ook nog terug zou kunnen kijken op film, mocht ik toch niet durven te kijken tijdens het ziplinen zelf!

Na het ziplinen nog even genoten van de mooie omgeving en vervolgens vertrokken naar Stone island. Eenmaal hier aangekomen, heb ik meteen weer m'n ogen uitgekeken want ook deze omgeving is prachtig! Er was een strandje met water, in het water staken takken/bomen omhoog. Dit geeft een heel apart, maar mooi effect! Ze hebben die gedeeltes onderwater laten lopen en hierdoor steken er nog takken/bomen uit het water omhoog. Het was nogal warm, dus hebben we ook maar meteen gezwommen in het water! Stiekem was het wel een beetje spannend, eenmaal erin zijn er ook visjes die je komen groeten en je aanraken en tegen de avond zagen we zelfs een kaaiman in datzelfde water!! Whaa als ik dat had geweten.. 'S avonds hebben we bij een kampvuurtje gezeten en gedanst. Ook heb ik kunnen genieten van de mooie sterrenhemel, zo veel sterren heb ik nog nooit eerder gezien! Echt genieten is dit! In de nacht zijn we heerlijk in ons bed gekropen.. Nja heerlijk is wel even wat anders.. Een echt matrasje had ik niet, ik voelde namelijk de latten in m'n rug drukken en de klamboe lag heel dicht om me heen. Maargoed het is een nacht en ik was super moe dus slapen moet lukken zul je denken.. Nja het bed bleek achteraf nog niet z'n probleem.. Maar onze snurkende kok daarentegen... Hij sliep naast ons en het leek alsof hij een boomkapmachine had ingeslikt en hier zat geen aan of uit knop op.. Man wat kon hij snurken en denk je dat hij wakker werd als we klopten of schreeuwden? Nou nee hoor, nja verhuizen dan maar! Even over het hele terrein gelopen op zoek naar een slaapplek.. Kussentjes onder de arm, dekentje mee, hoppa languit over de stoeltjes in de bus! Vroeg in de ochtend wakker geworden met een stijve nek en rug en dus een nieuwe poging gewaagd in m'n bedje, dit keer was het gesnurk weg! Heerlijk verder slapen!

's ochtends hebben we met z'n allen ontbeten en zijn we vertrokken naar brownsberg, om daar ook te genieten van het uitzicht en om twee watervallen te bezoeken! Eenmaal onderweg naar waterval nummer 1 genaamd; de leoval, bleek het lopen er naar toe al een hele klus! Het lopen door het bos/oerwoud met smalle paadjes, veel modder, uitstekende wortels van bomen en verschillende hoogtes van de paden werd het ons niet gemakkelijk gemaakt.. Enkele keren gleed ik dan ook bijna uit. Eenmaal bij de eerste waterval meteen in de bikini eronder gaan staan, want van al dat lopen en klimmen kreeg je het wel warm! Het water uit de waterval was steen en steenkoud, maar toch hebben we er allemaal ondergestaan! Echte bikkels!

Na bij de leoval te zijn geweest, was het tijd voor waterval nummer 2; de ireneval! Dit was een zware wandeling! Sommige paden waren of stijl naar beneden of stijl naar boven.. Dus spierpijn verschijnselen zal ik zeker wel hebben morgen! De ireneval was nog iets groter, maar wel lastiger om onder te staan, doordat het water dicht langs de rotsachtige muur stroomt. Hier dan ook maar besloten niet onder te gaan! Na wat uitgerust te hebben moesten we het hele eind terug, meerdere malen dacht ik bij mezelf: ik ga zitten en niet meer opstaan. Maarja ik heb er zelf voor gekozen, om dit te doen dus ik zal het dan ook zelf afronden! De pijn in m'n onderbenen was aanwezig, maar het doorzettingsvermogen ook! Hoppa we zijn helemaal weer terug bij brownsberg terecht gekomen! Na een maaltijd en een busreis van 2,5 uur en een nacht slapen in m'n eigen bed, lig ik dit verhaal te typen. Ik ben kapot, maar het was het allemaal waard! De omgeving is zo mooi hier en qua insecten of andere dieren, kom je steeds weer nieuwen tegen. Zo hebben we ook apen gespot die ik nog nooit eerder zo had gezien! Vandaag gaan we lekker ontspannen bij het zwembad!

Deze trip is dan wel afgerond, maar de volgende staat al weer gepland over twee weken, namelijk naar Galibi op zoek naar de grote zeeschildpadden, Frans Guyana en een indiaans dorpje! Kortom we hebben er al weer zin in! Zo dit is een redelijk lang verhaal geworden, omdat ik ook wel veel te vertellen had. Vanuit het prachtige 'living-the-goodlife' Suriname hoop ik dat in NL de lente ook meer te voorschijn komt!

Byebyeeee! Xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 3907

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 12 Juli 2015

Reis naar Suriname

Landen bezocht: