3 maanden bijna voorbij en nog 2,5 maand te gaan!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole M - WaarBenJij.nu 3 maanden bijna voorbij en nog 2,5 maand te gaan!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole M - WaarBenJij.nu

3 maanden bijna voorbij en nog 2,5 maand te gaan!!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 Mei 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Weer even een update van mijn leventje hier in Suriname!
Momenteel zit ik op stage in de afrondende fase en ben ik dan ook erg druk met de cases die ik heb gekregen. Hoewel ik eerder moeite had met bijv. bepaalde thuissituaties van cliënten, heb ik nu vooral moeite met de werkprocedures hier. Het duurt hier allemaal langer. Als je bepaalde aanvragen namens een cliënt hebt verstuurd, kunnen daar nog weken/maanden over heen gaan. Dat is voor mij nog steeds wennen, maar goed je kan niet anders dan afwachten. Wanneer ik samenwerk met andere instellingen is het lastig om goed te communiceren doordat je geen internet of diensttelefoon ter beschikking hebt. Hierdoor moet ik vaak langs bepaalde instellingen om informatie op te vragen of te delen, wat natuurlijk ook wel weer leuk is. Met de collega's kan ik het erg goed vinden en zij helpen ook wanneer nodig. Het is een zeer leerzame stage en ben dan ook blij dat ik hier stage mag lopen!

Naast het stage lopen, beleef ik natuurlijk ook nog steeds het uitgaansleven van Suriname en plannen we nog steeds leuke activiteiten. Zo ben ik naar het Kingsland festival in Parabello geweest! Jaja ook ik had hier in SU een oranje 'koningsnacht'! Doordat ik niet had verwacht dat ik koningsnacht hier zou vieren, heb ik natuurlijk niet echt op oranje kleding gelet. Gelukkig had ik nog een oranje broek en hadden we oranje nagellak gekocht! Bij het verzamelpunt zijn we met een vol busje vertrokken naar Parabello! Het was ongeveer een uur rijden en na driekwartier leek het alsof we ergens 'gedropt' zouden worden, in plaats van naar een festival gaan.. Het was in de wildernis en het was pikkedonker, gelukkig zagen we na een uur licht aan het einde van de weg en was het toch geen dropping! Fieuww! Op het festival waren bijna alleen maar Nederlandse en Belgische stagiaires. Het was wel kleiner dan het SunGlam festival, maar des ondanks heb ik me prima vermaakt!

We gaan ook regelmatig naar het zwembad, om even bij te komen van het 'zware' leven hier! Afkoelen van de warmte hier is nog steeds nodig en daarnaast lekker zonnen! Ook hebben we een bezoekje gebracht aan de vlindertuin. Naast de vlinders waren er slangen en schildpadden te zien! Daarnaast heb ik kunnen zien welke spinnen hier leven. Daar wordt je niet bepaald vrolijk van.. Gelukkig leven deze spinnen niet in de stad(heb ik me laten vertellen) en ik hou me hier ook stevig aan vast! In mei staat er een vierdaagse trip maar apiapaati gepland en hier kan ik deze spinnen in reallife zien.. Bij het typen over de spinnen, begint het me overal te jeuken en te kriebelen. Oke, het gejeuk is van de muggenbulten.. Maar het gekriebel niet! Ik moet en zal over mijn spinnenangst heen gaan! Ik heb dan ook alvast besloten dat ik een grote, harige spin vast ga houden. Ik denk dat er wel eerst huilen en brullen aan vooraf gaat, maar ik ga het zeker doen!!(denk ik..)

Naast de vierdaagse trip, willen we ook graag een quadtour doen! Lekker scheuren door de modder en het water van Suriname, moet ik natuurlijk ook kunnen afstrepen van m'n lijstje! Dit weekend gaan we waarschijnlijk een scooter of een busje huren om naar overbrigde te gaan en daar te overnachten. Overbrigde is plek waar je kan zwemmen en overnachten! We hebben een aantal andere stagiaires leren kennen en we gaan dan ook met een grote groep daar naar toe, wat natuurlijk extra gezellig is!

Doordat ik het voetbal uiteraard wel mis, heb ik me aangesloten bij een damesteam voor stagiaires! Of je nu wel of niet op voetbal zit, iedere stagiaire kan meetrainen en eventueel wedstrijden meedoen! We trainen een keer in de week en hebben dan doordeweeks ook een wedstrijd tegen Surinaamse dames elftallen! Inmiddels heb ik twee wedstrijden achter de rug en hebben we helaas nog niet weten te winnen. Ik moet wel zeggen dat het enorm wennen is.. Niet alleen aan de warmte, maar ook aan de velden.. De meeste voetbalvelden hebben namelijk geen lijnen.. En dan zul je wel denken van wanneer is de bal dan uit? Nou tijdens de eerste wedstrijd heb ik mogen ondervinden dat de bal uit is als deze in de omliggende 'sloot' terecht komt.. In deze sloot zit verder geen water ofzo, dus je kan er nog in staan om er voor te zorgen dat de bal niet uit gaat (lees: in de sloot gaat). Daarnaast bestaat het veld, meer uit onkruid in plaats van gras en ontbreken er ook vangnetten en netten voor de goal.. Ik weet dat ik regelmatig heb geklaagd over de voetbalvelden in NL maar, ik moet nu zeggen dat ik in NL nooit meer mag klagen daarover.. Maargoed ik ben allang blij dat ik hier kan voetballen en dan neem ik het veld maar voor lief!

Dit is nog maar een klein deel van wat ik hier allemaal meemaak en ik kan nog steeds zeggen dat ik me hier prima vermaakt! Inmiddels zit ik hier over twee dagen alweer drie maanden en heb ik dan nog iets meer dan twee maand te gaan! Met z'n vieren is het nog prima uit te houden! We kijken samen films of gaan een potje kaarten en zelfs heb ik gisteren uit verveling met Noor(huisgenootje) eigen 'mikado' gemaakt! Jaja de creativiteit zit er ook nog! Dus mochten er momenten zijn wanneer we niks te doen hebben dan hebben we altijd wel een oplossing haha!

Heel veel groetjes vanuit SU en een bigi brasa!
Xxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 3919

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 12 Juli 2015

Reis naar Suriname

Landen bezocht: