One week left in Suriname.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole M - WaarBenJij.nu One week left in Suriname.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole M - WaarBenJij.nu

One week left in Suriname..

Blijf op de hoogte en volg Nicole

06 Juli 2015 | Suriname, Paramaribo

hallo allemaal,

Even weer een update.. de afgelopen weken heb ik alleen maar leuke dingen gedaan. Zo zijn we naar Saramacca geweest om een nachtje te logeren bij de ouders van mijn zwager. De autorit was niet geheel comfortabel, doordat we met z'n vieren achterin een driezits zaten. Dit maakte ons niet veel uit, want we waren allang blij dat we langs mochten komen! ! We zijn in datzelfde weekend eerst naar nieuw-amsterdam geweest, wat een mooie omgeven heeft. Hier staan verschillende bunkers met kanonnen en je kijkt uit op het water. Daarna zijn we doorgereden richting Saramacca. De omgeving is daar ontzettend mooi, om het huis was veel land met verschillende soorten vruchten/groenten. Zo waren er bijv. advocado's, sinasappels, grapefruit en ananassen. Erg lekker en we hebben er dan ook veel van geproefd

Twee weken terug zijn we een weekend naar Lelydorp geweest. We kwamen als eerste aan en zijn toen maar meteen in het zwembad gesprongen doordat het zo warm was. Heerlijk van het zonnetjes genieten. Toen eenmaal de rest kwam werd het al een stuk drukker en gezelliger. Zo hebben we beachvolleybal gespeeld en deden we jongens tegen de meisjes. Bij mij is natuurlijk meteen te zien dat ik niet op volleybal zit, want wanneer ik niet goed bij de bal kon dook ik met m'n voeten in plaats van mn handen naar de ballen.. Oeps haha.. Maar goed veel belangrijker is natuurlijk dat de meisjes hebben gewonnen van de jongens! Hoppaaaa! Na de winst binnen te hebben gesleept was het weer tijd om af te koelen in het zwembad en wat te eten. 'S avond hebben we nog het spel 'Weerwolven' gespeeld. Pff wat is dit een lastig spel wanneer je niet iedereen goed kent, maar wel een leuk spel! De nacht was voor mij wel erg kort.. Ik kreeg namelijk last van ontzettende zware hoofdpijn en besloot dan ook maar om eerder in bed te gaan liggen dan de rest. Ik sliep helemaal boven in het huisje en moest dan ook met twee trappen naar boven.. Dit ging niet heel makkelijk, ik moest dan ook extra goed opletten met lopen. Eenmaal in bed ging de hoofdpijn nog niet over.. Ik heb een uur op de slaapkamer gelegen totdat een huisgenootje naar boven kwam. Ze zag dat het niet goed met me ging en heeft meteen m'n andere huisgenootjes opgehaald. Zij hebben goed voor me gezorgd en uiteindelijk viel ik dan ook als een blok in slaap en had ik de volgende dag nergens last van gelukkig!! Nog even wat baantjes getrokken in het 5 meterbad en toen was het alweer tijd om richting huis te gaan!

Afgelopen weekend nog naar marinalex geweest. Een rustig plek, waar je lekker in de hangmat kan liggen. Er was muziek, eten en drinken. We hebben gezwommen in een soort beekje en daarna lekker uitgerust. Een gezellig, maar ook rustig dagje!

Dit is alweer de laatste week in het mooie Suriname.. Zondag is de dag dat we naar Curacao vliegen.. Hoewel ik het niet echt had verwacht, vind ik het nu wel steeds lastiger om afscheid te moeten nemen van dit mooie land en de mensen die ik heb leren kennen! Zo weet ik ook zeker dat ik nog wel terug ga keren! Ik ga nu genieten van m'n laatste weekje hier en dan nog een weekje curacao en dan is het toch echt tijd om weer naar NL te komen, wat ook wel weer fijn is!

Een bigi brasa vanuit SU xxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 1053
Totaal aantal bezoekers 3896

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 12 Juli 2015

Reis naar Suriname

Landen bezocht: