Kleine beetjes verkennen van Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole M - WaarBenJij.nu Kleine beetjes verkennen van Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole M - WaarBenJij.nu

Kleine beetjes verkennen van Suriname!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Zo ik vond het wel weer eens tijd voor een update van de afgelopen dagen! De afgelopen dagen krijg ik nog iedere dag verschillende indrukken van het land binnen en leer ik ook steeds meer! Op mijn stage gaat het goed! Ik werk soms achter de computer, maar heb ook al verschillende instellingen bezocht, zoals het az ziekenhuis, kinderinternaten en huisbezoeken van cliënten zelf. Echt super leerzaam en ik ga ook met plezier naar m'n stage!

Daarnaast gaat het met het feesten/stappen ook heel goed! Dit weekend zat dan ook helemaal vol.. Vrijdag gingen we met de taxi naar 'de gouverneur' een plek waar je kan dansen, eten en drinken! Vervolgens gingen we met 4 volle partybussen naar het wyndham hotel, omdat hier op de zevende verdieping van het hotel de poolparty werd gehouden! Echt super vet allemaal! Het was super gezellig en er waren naast een aantal Surinamers, veel Belgische en Nederlandse studenten aanwezig!
De volgende dag overdag lekker rustig aangedaan en s'avonds weer een feestje bij ons thuis dit keer! Noor(klasgenootje/huisgenootje) vierde haar verjaardag en er kwamen een aantal klasgenoten op bezoek! De cola-borgoe(rum) en vodka-7up stonden al klaar.. Gezellig geklets en vervolgens ook nog even stappen geweest in zsa zsa zsu! Hier was het eerst heel rustig maar rond een uurtje of 2 werd het al wat drukker en gezelliger! Dus al twee stapavonden achter elkaar en ik kan je vertellen das best zwaar.. Zo kwam er ook wel even een kater om de hoek kijken.. Maarja maakt niet uit, we gaan vrolijk door!

Gisteren was namelijkste het mooiste en spannendste avontuur wat ik ooit heb meegemaakt! De dolfijnen en kaaimannen trip!! We zijn met de bus naar leonsberg gegaan, om vervolgens met een bootje over de Surinamerrivier te varen! Hier gingen we dolfijnen bekijken! Echt wauw, veel dat we er hebben gezien! Foto's maken van een dolfijn was nog wel een hele opgave, maar we hebben een aantal mooie foto's ervan kunnen maken! Daarna zijn we naar een plantage gegaan met de boot, plantage rust en werk. Hier hebben we uit kokosnoten gedronken, en verschillende vruchten uit bomen geproefd! Daarna kwamen we bij een man die ons vanalles vertelde over de plantage en er ook zelf woonde. Hij had een altijd huisdieren zoals: cavia's, schildpadden (groot en klein) en een kaaiman!! Natuurlijk hebben we meteen allemaal een foto gemaakt, waarop we de schildpadden en kaaiman hebben vastgehouden! Was best wel even spannend! (met de kaaiman vasthouden bedoel ik dan) Maar het spannendste moest nog komen! We hebben nog even over de plantages gelopen en uiteindelijk, wanneer het donkerder werd, zijn we met kleine bootjes gaan varen. We vaarden door een soort kleine rivier die overliep in een soort grote vijver en in deze grote vijver zijn we op kaaimannenjacht gegaan!! Echt het was uiteindelijk pikke donker en het kleine bootje wiebelde heen en weer! Soms hield ik m'n hart vast, omdat ik dacht dat de boot zou omkiepen, maar dit gebeurde GELUKKIG niet! Met een zaklamp scheen onze gids over het water en wanneer je rode lichtjes zag, wist je dat dit de ogen van een kaaiman waren! Whaaaa dit is toch wel even wat anders dan de kaaiman vasthouden!! Nu zaten we in een bootje tussen de kaaimannen!! (Ik hield me groot, maar vanbinnen... Pff) het vangen van een kaaiman was zo makkelijk nog niet! Wanneer we er één hadden gespot, moesten we er nog zachtjes heenvaren en hopen dat hij niet weg zou zwemmen! Meerdere pogingen mislukten, maar uiteindelijk is het gelukt en hebben we een kaaiman gevangen!! Niet zelf natuurlijk, maar onze gids wel! En uiteraard hebben we deze ook weer vastgehouden! Echt wat een ervaring! Ik zou het zo weer doen! En dan zit je dan op de terugweg weer in de boot en toen bedacht ik me.. Dit is gewoon nog maar een klein stukje van Suriname! Er is nog zoveel meer! Ik kan niet wachten om nog veel meer te zien van het land! Ondertussen al weer aan het rondkijken naar nog meer trips!

Dit was weer een weekje voor mij vanuit het 'mooie-met-nog-steeds-prikkende-muggen Suriname!' Time flies when your having fun, geldt hier echt! Want jezus wat gaat het allemaal snel! Volgende week ben ik hier al een maand!!

Ik vermaak me hier prima en hoef nog langer niet naar huissssss!
Xxxxxxxxx

  • 04 Maart 2015 - 20:37

    Melanie:

    Hi Nic,
    Zo eindelijk de tijd gehad om je verslagen te lezen. Echt super leuk!
    Je hebt al super veel meegemaakt en een mooie trip gemaakt.
    Die Kaaimannentocht lijkt me super gaaf en bijzonder!! En wanneer ga je op vogelspinnentrip? ;-)
    Chase begint nu wel steeds te vragen wanneer je nou terugkomt :-). Lief hè!
    Nou heel veel plezier en ik lees je volgende verslag weer. Ben benieuwd!! Ik ga weer aan de klus. Dikke kus Mel en Chase

  • 05 Maart 2015 - 09:33

    Yvonne:

    Hoi nic
    Je had het me allemaal al verteld, wat een belevenis. Kon je gelukkig zien voor de iPad.
    Ben blij dat je niet uit het bootje bent gevallen, kan nu je handje niet vasthouden, maar kleine meisjes worden groot haha Je wild nog niet naar huisssss , ben toch blij dat je weer heel in huisssss komt. Maar fijn dat je het zo naar je zin hebt we missen je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 3924

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 12 Juli 2015

Reis naar Suriname

Landen bezocht: